Relacja z podróży do Chin

Chiny - relacje z podróży

Chiny

Relacja z podróży do Chin Putoshan

Nie tak źle w tych Chinach

Dolecieliśmy do Shanghaju..... no i na pierwszy rzut oka trochę dziwią te Chiny.. wysiada się z lotniska, oczywiście supernowoczesnego, gdzie w sumie PUSTO.. i przechodzi się do najszybszego pociągu na świecie, tego co łączy lotnisko z centrum i jedzie z prędkością do 431 km/h... i w tym pociągu tez w sumie PUSTO.. czytaj dalej

Relacja z podróży do Chin

List nr 2

Ho to trochę ujechaliśmy... No i fajnie... trochę było nerwowo.. bo chyba za dużo jechaliśmy, ale koniec końców dobrze wyszło... A prawdziwe jechanie dopiero przed nami.. jutro 24 h w pociągu ;) no cóż do małych ten kraj nie należy;). czytaj dalej

Coraz tłoczniej

Właśnie wróciliśmy z rowerów.. jestem w miarę zmęczony i megaspocony.. jak to w Chinach zresztą non stop... pogoda tutejsza zabija.. parno parno parno... śmiesznie maja Chińczycy z nami bo widza jacy jesteśmy spoceni podczas gdy oni w ogóle... no i się śmieją.. śmieją się też jak chcemy do nich mówić po angielsku bo nic nie rozumieją.. śmieją się też gdy coś się powie po chińsku i nie wyjdzie.. w ogolę to cały czas się śmieją ale tak przyjaźnie.. fajnie jest... Popiel się czuje jak w raju... czytaj dalej

Relacja z podróży do Tajlandi

Wieś

Najpierw przemieściliśmy się z Yangshuo do Longji Titian (bodajże tak się nazywa)...a tam... po raz pierwszy spotkaliśmy się z mniejszościami tak naprawdę.. ogólnie w chinach 92% ludności to rasa Han.. a reszta to mniejszości... czyli jak dla mnie to tacy tam Indianie... żyją jak Indianie nawet wyglądają jak Indianie... jak dla mnie są to Indianie;)... względnie nasi górale;) czytaj dalej

Miasto

Po dwóch dniach na wsi zrobiliśmy sobie dwa dni w mieście (ok jeden to był w pociągu do tego) wiec dwie stolice prowincji: Guilin i Kunming... Obydwie opisane w przewodniku jako jedne z najpiękniejszych, najspokojniejszych itd. prowincji w Chinach... No to w związku z tym mogę powiedzieć tylko jedno, że już nie chce innych stolic chyba widzieć;) czytaj więcej

Relacja z podróży do Tajlandi

Jak Chiny budują jeden wielki Disneyland

Ostatni raz pisałem z Dali bodajże... czyli z pierwszej z 3 miejscowości górskich, do których dotarliśmy.... pierwszej i najciekawszej... Dali dzieli się na Dali i Stare Dali... Stare Dali leży kilka kilometrów od Nowego (w sumie może już nawet graniczą) i składa się z kilkunastu (kilkudziesięciu może) ulic z 1 piętrowymi domkami... czytaj więcej